Skôr ako začneme: nahliadnite do spracovania vašich osobných údajov

Ak navštívite stránku, ktorá zapisuje cookies, v počítači sa vám vytvorí malý textový súbor, ktorý sa uloží vo vašom prehliadači. Ak rovnakú stránku navštívite nabudúce, pripojíte sa vďaka nemu na web rýchlejšie. Náš web vám ponúkne relevantné informácie a bude sa vám pracovať jednoduchšie.

Súbory cookies používame najmä na anonymnú analýzu návštevnosti a vylepšovanie našich web stránok. Ak si nastavíte blokovanie zápisu cookies do vášho prehliadača, je možné, že web sa spomalí a niektoré jeho časti nemusia fungovať úplne korektne.

Novinky – petícia za zachovanie kontaktného miesta Daňového úradu v Hlohovci

SLUŽBY KONTAKTNÉHO MIESTA DAŇOVÉHO ÚRADU ZOSTANÚ ZACHOVANÉ ASPOŇ V NAJEXPONOVANEJŠOM ČASE – V MARCI

Primátor Hlohovca Miroslav Kollár spolu s primátorkou Leopoldova Teréziou Kavuliakovou a s podporou takmer 2 300 podpisov obyvateľov okresu Hlohovec sa zaujímali u prezidenta Finančnej správy Jiřího Žežulku o ďalší osud hlohovského kontaktného miesta Daňového úradu. Aj preto, že v budove Daňového úradu sedí aj Spoločný obecný úrad, ktorý poskytuje služby 22 obciam okresu a ktorému hrozilo vysťahovanie.

Výsledky rokovaní:

1. Rozhodnutie o ukončení prevádzky kontaktného miesta v Hlohovci ako aj ďalších 12 kontaktných miest je žiaľ nezvratné.

2. Podarilo sa však vyrokovať, že v najexponovanejšom čase – v marci – budú v Hlohovci pracovníčky Daňového úradu fyzicky prítomné a budú preberať daňové priznania od tých osôb, ktoré ich nepodávajú elektronicky.

3. Spoločný obecný úrad zostáva v budove Daňového úradu aj po ukončení činnosti kontaktného miesta.

4. Ak o budovu neprejaví záujem iná štátna inštitúcia, bude sa o ňu uchádzať mesto Hlohovec. Ak ju získa, zostane zachované miesto Spoločného obecného úradu, ponúkne v nej priestory iným organizáciám, ktoré pôsobia v meste a premiestni sa tam časť mestskej agendy, ktorá sa už nezmestí do budovy Mestského úradu v Hlohovci.

 

Postupné rušenie kontaktných miest daňových úradov súvisí s elektronizáciou komunikácie daňovníkov s daňovým úradom. Komunikácia s daňovým úradom bude možná cez viaceré kanály:

- telefonicky,

- mailom,

- v najvyťaženejšom období poskytujú informácie aj cez chat – je to dôležité najmä pre tých daňovníkov, ktorí najčastejšie potrebovali kontaktnú pomoc zamestnancov DÚ, t. j. tých, čo podávajú daňové priznanie typu A. Týchto klientov konzultant priamo navigoval cez telefón, ako ho vypísať.

Infolinka CC: 048/43 17 222.

Na uvedenej infolinke zabezpečuje Finančné riaditeľstvo SR poskytovanie informácií verejnosti nasledovne:

· Voľba č. 1 – Informácie k elektronickej komunikácii a technická podpora

· Voľba č. 2 – Informácie k DPH

· Voľba č. 3 – Informácie k dani z príjmov

· Voľba č. 4 – Informácie k eKase (ORP, VRP) a dani z motorových vozidiel

· Voľba č. 5 – Informácie k colným predpisom, spotrebným daniam a technická podpora k colným informačným systémom

· Voľba č. 6 – Informácie pre obce o povoleniach vydávaných pre trhové miesta


Na daňovom call centre (voľba č. 1, 2, 3, 4, 6) môže ľudia kontaktovať praocvníkov počas pracovných dní od 8.00 h do 16.00 h. Otázky môžu zadať kedykoľvek mailom cez kontaktný formulár zverejnený na portáli finančnej správy v časti KONTAKTY.

Colné call centrum funguje nonstop. Na voľbe č. 5 poskytujú 24 hod. denne informácie týkajúce sa colných predpisov a technickej podpory k colným informačným systémom. Informácie k spotrebným daniam môžu ľudia naďalej získať len v pracovných dňoch v čase od 08.00 h do 16.00 h.

Na infolinke finančnej správy poskytujú informácie vyplývajúce z daňových zákonov a colných predpisov bez posudzovania konkrétnych účtovných operácií a dokladov obchodných prípadov, ako aj bez posudzovania uzatvorených zmlúv.

Mailová komunikácia je zabezpečovaná prostredníctvom aplikácie Live Agent- stačí vyplniť kontaktný formulár: https://www.financnasprava.sk/sk/kontakt

Online komunikácia je zabezpečovaná v oblasti :

- technickej podpory pri elektronickej komunikácii,

- dane z príjmov fyzických osôb nepodnikateľských subjektov, a to v oblasti,

- zdaňovania príjmov z predaja nehnuteľností,

- zdaňovania príjmov z prenájmu nehnuteľností,

- zdaňovania príjmov z predaja hnuteľných vecí,

- nezdaniteľných častí základu dane,

- podávania daňových priznaní,

- uplatňovania daňového bonusu,

- dane z pridanej hodnoty, a to v oblasti,

- základných pojmov v oblasti DPH,

- registrácie pre DPH,

- služieb vzťahujúcich sa na nehnuteľnosť,

- podávania daňových priznaní,

- podávania kontrolných výkazov,

- ciel.



Späť na Aktuálne oznamy

Úradné hodiny

Pondelok: 08.00 – 12.00, 13.00 – 15.00 Utorok: Nestránkový deň Streda: 08.00 – 12.00, 13.00 – 16.30 Štvrtok: 08.00  – 12.00, 13.00 – 15.00 Piatok: 08.00 – 12.00

Zelená linka – nahlasovanie pachov prevádzky Enviral funguje od roku 2017 

0905 349 554 

V pracovnej dobe je na linke pracovník životného prostredia. V mimopracovnom čase možno zanechať odkaz alebo poslať SMS. Naviac bola zriadená aj e-mailová adresa obcianska.linka@enviengroup.eu.