Splnomoecnenie na preberanie zásielok na pošte
NEUMOŽŇUJÚ VÁM ZDRAVOTNÉ A ČASOVÉ DÔVODY NAVŠTÍVIŤ POBOČKU? RIEŠENÍM JE SPLNOMOCNENIE.
Slovenská pošta prináša riešenie pre zákazníkov, ktorí si nemôžu prebrať zásielky osobne – či už sú odcestovaní alebo im to neumožňuje zdravotný stav. Prostredníctvom splnomocnenia môžu poveriť inú osobu, aby zásielky prevzala za nich.
AKO SI VYBAVIŤ SPLNOMOCNENIE?
Proces je rýchly a pohodlný. Žiadosť si vyplníte online na webe Slovenskej pošty (https://www.posta.sk/moja-eposta) za poplatok za službu platobnou kartou alebo cez platobnú bránu. Súčasťou zriadenia splnomocnenia je jednorazové overenie identity – najjednoduchšie zadaním čísla Poštovej karty a rodného čísla online. V prípade, že nemáte Poštovú kartu, môžete svoju totožnosť overiť priamo na pobočke pošty.
Splnomocnenie si môžete vybaviť aj priamo na ktorejkoľvek pobočke pošty, kde bude zároveň zrealizované overenie totožnosti.
AKO TO FUNGUJE V PRAXI?
Pri prevzatí zásielky sa splnomocnená osoba preukáže preukazom splnomocnenca, ktorý vydáva Slovenská pošta, a dokladom totožnosti. Splnomocniť môžete neobmedzený počet plnoletých osôb, pričom každá z nich dostane vlastný preukaz splnomocnenca. Platnosť splnomocnenia môže byť až 10 rokov.
Služby kamennej pobočky prostredníctvom doručovateľa
Pripomíname, že ďalším z riešení, ako sa dostať k oznámenej zásielke, výplate poštového poukazu alebo ako zaplatiť šek je využiť sieť doručovateľov, ktorí zabezpečujú dostupnosť poštových služieb bez nutnosti navštíviť pobočku, a to každý pracovný deň a v každej obci na Slovensku.
Podrobnosti nájdete na webe pošty: https://www.posta.sk/clanky/u-dorucovatela-vybavite-viac-nez-si-myslite.
Späť na Aktuálne oznamy