Čo vybavíte
Všetky písomné podania – petície, sťažnosti prijíma Mesto Leopoldov v podateľni Mestského úradu v pracovných dňoch počas pracovných hodín.
Pri vybavovaní petícií Mesto Leopoldov uplatňuje zákon č. 29/2015 Z.z., ktorým sa dopĺňa zákon č. 85/1990 Zb. o petičnom práve v znení neskorších predpisov, a ktorým sa dopĺňa zákon č. 305/2013 Z.z. o elektronickej podobe výkonu pôsobnosti orgánov verejnej moci a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 214/2015 Z.z.
Pri vybavovaní sťažností Mesto Leopoldov uplatňuje zákon č. 9/2010 Z. z. o sťažnostiach, v znení neskorších noviel a riadi sa zásadami postupu pri vybavovaní sťažností v podmienkach Mesta Leopoldov.
Čo potrebujete
Náležitosti petície:
- petícia musí byť písomná a musí byť označená slovom petícia,
- petícia musí obsahovať, vymedzenie predmetu verejného alebo iného spoločného záujmu,
- v petícii musí byť na styk s orgánom verejnej moci určený zástupca (osoba, ktorá dovŕšila vek 18 rokov),
- ak je vytvorený petičný výbor, v petícii musí byť uvedený zástupca.
- petícia alebo podpisový hárok musí obsahovať údaj o tom, kto ju podáva alebo kto ho podporuje:
- a) u fyzickej osoby – meno, priezvisko, adresa pobytu a podpis,
- b) u právnickej osoby – názov a sídlo a u osoby oprávnenej konať v jej mene čitateľne – meno, priezvisko, adresa pobytu a podpis,
- c) u petičného výboru – meno, priezvisko, adresa pobytu, u zástupcu – meno, priezvisko, adresa pobytu a podpis.
Písomná forma sa považuje za zachovanú aj vtedy, ak je petícia podaná prostredníctvom petičného systému alebo je podaná elektronicky a podpísaná zaručeným elektronickým podpisom osoby podávajúcej petíciu.
Náležitosti sťažnosti:
- FO – meno, priezvisko a adresa pobytu sťažovateľa,
- PO – názov a sídlo, meno a priezvisko osoby oprávnenej za ňu konať – sťažovateľom sa v tomto prípade rozumie aj osoba oprávnená konať v mene právnickej osoby,
- sťažnosť v listinnej podobe musí obsahovať vlastnoručný podpis sťažovateľa,
- sťažnosť v elektronickej podobe musí byť sťažovateľom autorizovaná kvalifikovaným elektronickým podpisom kvalifikovanou elektronickou pečaťou (mandátny certifikát).
- sťažnosť musí byť čitateľná a zrozumiteľná,
- sťažnosť musí obsahovať predmet sťažnosti – zo sťažnosti musí byť jednoznačné proti komu smeruje, na aké nedostatky poukazuje a čoho sa sťažovateľ domáha.
Potrebné tlačivá
Zásady pri vybavovaní sťažností (441 kB)
Správne poplatky
Kde vybavíte
Zodpovedná osoba
Kedy vybavíte
Deň
|
Otváracie hodiny doobeda
|
Otváracie hodiny poobede
|
Pondelok
|
08.00 h – 12.00 h
|
13.00 h – 15.00 h
|
Utorok
|
Nestránkový deň
|
|
Streda
|
08.00 h – 12.00 h
|
13.00 h – 16.30 h
|
Štvrtok
|
08.00 h – 12.00 h
|
13.00 h – 15.00 h
|
Piatok
|
08.00 h – 12.00 h
|
|